「月のもう一つの顔」 Another Side of the Moon, 2018

In my work I combine portraits of women Geiko, Maiko and my two daughters with cascades of flowers and petals. My subjects interact with nature to render an ephemeral, fleeting and melancholic feeling to the viewer.

They flow harmoniously, in an evanescent atmosphere. I have been listening to my perception of beauty or melancholy which springs from the natural passing of Seasons. My art is an emotional research into the symbolism of “Mono no Aware”. The themes of life & death, of presence & absence, of human emotions, of spirituality, of memories are key topics which are dear to me.

I have always been intrigued by the power and mystery of the moon and by the sun as a light source, fascinated by their continuous change of reflections. In “月のもう一つの顔 Another Side of the Moon” I focus on the moon as a metaphor and a great source of inspiration.

Elenashirin





「月のもう一つの顔」2018

私の作品では、枝垂れた花や花びらと芸妓・舞妓の女性や二人の娘たちの写真を組み合わせています。私の主題は見る者に対し、はかなさや刹那さ、そしてもの悲しい印象を与えるような自然物に相互作用しています。

それらは、はかない雰囲気の中に調和して流れます。季節の自然なうつろいから、とび表れるもの悲しさや、私の美意識に耳を澄ましています。私のアートは「もののあはれ」を象徴するような感情の省察です。死生観、存在や非存在、人間の感情、精神、記憶の論題は私にとって大切なキートピックです。

私は月の力と神秘性や光の源としての太陽にいつも興味を引き付けられ、それらの連続した反射の変化によって魅了されている。「月のもう一つの顔」のなかで、私は隠喩やインスピレーションの源流として月に着想します。

Elenashirin